HTML

Filmkritika

A filmkritika nem könnyű dolog. Lehet, hogy míg nekem tetszik egy film, másnak viszont nem. Az is előfordulhat, hogy ma tetszik nekem egy alkotás, de öt év múlva már nem fog. Mert más korú lettem, más körülmények közt élek, más a státuszom, és megváltoztak az értékek, amelyek fontosak a számomra. Lehet, hogy ma éhesen és boldogtalanul nézek meg egy filmet, holnap pedig jóllakottan és boldogan. Higgyék el, más írás jelenne meg ma, és más holnap. Meg más öt év múlva is. Arról már nem is beszélek, miféle ismérvek alapján kritizálja az ember a filmet? Hogyan tekintsünk egy filmre? Kultúrtörténeti alkotásként, azaz valamiféle művészet megnyilvánulásaként, a rendező/forgatókönyvíró önmegvalósításaként, vagy csak egyszerű termékként, ami pénzt hoz a konyhára? Jó esetben sok pénzt, és főleg az amerikaira? Talán mégis több egy film egy valag pénznél és erősen hathat a társadalmi, politikai, tudományos jelenségekre és folyamatokra, esetleg olyan tükörfélét tart eléjük? Vagy egy virtuális világot hoz létre, ahol kiélheti az ember a fantáziáját, például gyilkolhat, maszturbálhat, kínozhat, trágárkodhat kénye-kedve szerint a vásznon? Nehéz eldönteni. Ahogyan azt is, mennyit mondjon el a kritikus a filmről, és milyen célból. Ő már megnézte, és csak annyi, hogy véleményt alkot róla? Vagy gondoskodik arról, hogy azért mindent ne áruljon el, például a slusszpoén(oka)t és végkifejletet? Talán mások pont ennek hatására nézik meg a művet. Ki tudja. Mindenesetre Anton Ego belevág, és a következő ismérvek alapján próbál a filmekről véleményt alkotni. * sztori; * karakterek/színészek; * szövegek/nyelvezet/poénok; * összkép: például dinamikus, látványos, lebincselő, magával ragadó, unalmas, zene, hangok, stb. * mennyit hozott a "konyhára" Ezek összesség alapján a filmeket százalékosan lehet minősíteni: 100% - tökéletes 80% - jó 60% - közepes 40% - futottak még 20% - pocsék (Bárminemű hasonlóság a Cinema c. újsággal a véletlen műve!)

Friss topikok

Címkék

. (1) 1984 (1) 60 % (1) afganisztán (1) afrika (1) after wedding (1) agyő nagy ő (1) akciófilm (1) alan arkin (1) álarc (1) al kaida (1) anarchia (1) animációs film (1) anton ego (1) az ötödik elem (1) a 40 éves szűz (1) a kabalapasi (1) a másik én (1) a nagy testvér (1) a sötét lovag (1) balfaszság (1) bates (1) batman (1) beavatkozás (1) bee movie (1) ben stiller (1) bosszú (1) bourne (1) bourne trilógia (1) bourne ultimatum (1) brendan fraser (1) brit (1) bűn és bűnhődés (1) cápamese (1) carpenter (1) cate blanchett (1) cat city (1) chris tucker (1) clive owen (1) cris cooper (1) csillagok háborúja (1) csúcsformában 3 (1) csuja imre (1) dán film (1) david lynch (1) demi moore (1) diane krüger (1) dogma (1) dráma (2) dzihád (1) eddie murphy (1) ed harris (1) egyesült államok (1) egyiptom (1) eli roth (1) eryl streep (1) erzsébet (1) esküvő után (1) et (1) farrelly testvérek (1) fasz (1) faszvócentrikus világ (1) fbi (3) felkoppintva (1) film (1) filmkritika (15) forgatókönyv (1) geoffrey rush (1) george orwell (1) gerald butler (1) gesztesi károly (1) grabowsky (1) guasztustalan (1) gyilkosság (1) háború (2) halloween (1) heartbreak kid (1) heath ledger (1) hellboy (1) hilary swank (1) hinni akarok (1) hollywood mainstream (1) horror (3) hostel (1) hostel 2 (1) ii. fülöp (1) indul a bakterház (1) inland empire (1) iszlám (1) jackie chan (1) jake gyllenhaal (1) jakuza (1) james bond (1) jamie foxx (1) jancsó miklós (1) japán (1) jason bourne (1) jason statham (1) jennifer gardner (1) jerry bruckheimer (1) jessica alba (1) jet li (2) jodie foster (1) john hurt (1) john turteltaub (1) judd apatow (2) justin bartha (1) kaptár (1) kaptár 3 (1) kathy (1) katolicizmus (1) keitel harvey. (1) kéjgyilkosság (1) kém (1) kémhistória (1) kevin costner (1) kiadatás cia (1) királyság (1) klónok háborúja (1) knocked up (1) koltai róbert (1) konspiráció (1) kritika (1) kung fu panda (1) larry king (1) lars von trier (1) licence to kill (1) lions for lambs (1) macskafogó 2 (1) madagszkár (1) mads mikkelsen (1) malcolm mcdowell (1) mamma mia (1) martin weisz (1) matt damon (1) max von sydow (1) meet dave (1) megy a gőzös (1) meryl streep (1) mézengúz (1) michael palin (1) michelle monaghan (1) miért ciki a szex? (1) milla jovovich (1) motel (1) mr brooks (1) múmia (1) múmia a sárkánycsászár sírja (1) mutáns (1) natalie portman (1) nemzet aranya 2 (1) nicolas cage (1) nyüszítverobert ludlum (1) olajsejk (1) öngyilkos merénylők (1) p.s. i love you (1) pénisz (1) pina (1) pogány judit (1) protestáns (1) reese witherspoon (1) remake (1) resident evil (1) robert redford (1) roman polanski (1) shrek (1) sorozatgyilkosság (1) spy (1) steve carrell (1) superbad (1) szadista (1) szaúd arábia (1) százalék (1) szex és new york (1) sziklák szeme 2 (1) színész (1) színház (1) színházi előadás (1) tarantino (1) ternovszky béla (1) terroristák (1) terrorizmus (1) terrotista (1) the brave one (1) tökéletes tűrsadalom (1) tömegyilkos (1) tom cruis (1) totalitárius rendszer (1) tragédia (2) trancsírozós (1) trilógia (1) tunézia (1) twin peaks (1) ügynök (1) új európa (1) üresfejű (1) usa (2) v (1) vendetta (1) vérbosszú (1) vírus (1) wall e (1) war (1) wes craven (1) x akták (1) zombi (2) zombifilm (1) zsidó zsidós (1) Címkefelhő

P.S. I Love you - érdekes sztori, amely csak kicsit penget a lélek húrjain

2007.12.30. 16:06 Antal Egon

Úgy tűnik, Hilary Swank tényleg nem tud őszintén örülő, mosolygós, boldog fiatal nőt alakítani. A Millió Dolláros bébi és a Reaping után állítom ezt. Közben még ugyan volt két filmje (Black Dahlia és Freedom writers), amiket ugyan sajnos nem láttam, de gondolom, nagyot nem tévedek e téren. Az amerikai kritikusok 20%-ra értékelik a produkciót, ráadásul piszkosul nagyott bukott a film az amerikai mozikban. Szerintem nem annyira rossz a helyzet - nekem tetszett.
Kezdjük a sztorinál. Lenyúgöző az alapötlet: van egy pár, Holly (Hillary Swank) és Gerry (Gerald Butler). Előbbi nem leli az élete értelmét: nem érzi jól magát ingatlanosként, korán ment hozzá Gerryhez, ő az első pasija, kicsi a lakás, nem túl jó kapcsolat a mamával, meg ilyenek. Gerrynek hasonlóak a problémái: ő sem szereti a limuzinsofőrös melóját (saját céget akar), ambíciókat, gyereket, nagyobb lakást, stb. Mondhatjuk, a szokásos, mindennapi konfliktusok egy szerelmes pár életében, amit persze mindig egy kijózanító szeretkezés old fel, Gerrynek a 301 c. filmből hozott hasizmainak a nagyfokú szerepeltetése mellett. Minden rendben, mondhatnánk. Aztán egyszer csak Gerry meghal egy agydaganattól és Holly hazaviszi őt egy urnában, ahol ugyanúgy él vele tovább a lakásukban... Kicsit morbid azért, de mindent megbocsátunk, hisz valaki elvesztette a számára legedvesebb embert, és nagyon nehezen tud továbblépni. Erre egy nagyon érdekes játék veszi kezdetét: Gerry még életében eltervezte Holly elkövetkező egy évét: leveleket írt hozzá, programokat szrvezett neki, megelepetéseket, meg egy halom mást is. Gondolta, így majd könnyebb lesz a lánynak. Hihetetlen kalandok váltják egymást: hősünk elvergődik Amerikából Írországba, Gerry szülőföldjére, ahová két jó barátnője is elkíséri (Lisa Kudrow és Gina Gershon). Ettől ugyan egy kicsit Jóbarátos, vagy Szex és New Yorkos vicceskedő stílusba csap át a film, de a nagy feszültségoldás még várat magára. Közben akadnak élő kérők is - valakinek "sikerül" elnyerni a csontsovány, bánatos képű Holly kegyeit (Jeffrey Dean Morgan), valakinek viszont nem (Daniel Connelly), mert ő elég nehezen szakad el az ő Gerryjétől... A vége nagyon megható, és a hollywoodi filmekkel ellentétben nem az, amire az ember a legnagyobb valószínűséggel számíthat. Többet nem árulhatok el - nézzék meg Önök is!
A karakterek jók, a színészek is megfelelően játszanak- egy kivétellel: Hilary Swank képtelen eljátszani egy boldog, fiatal nőt. Úgy néz ki, ő az életben is valami hasonló karakter lehet. A mama (Kathy Bates) a legjobb, a Tortúra óta szerintem nem játszott ilyen jól. De jelzem, nagyjából mindenkivel meg voltam elégedve. A film alapötlete nagyon jó, ezt már korábban is írtam, viszont a kifejtés már nem annyira. Holly nem tudja jól eljátszani a reá rótt kétféle szerepet, és az egyéb jelenetek sem  támasztják alá a  NAGY CSAPÁST. Félre ne értsék - a jelenetek nem rosszak, sőt nagyon remekek, viszont NEM ADJÁK vissza jól az alapszituációt. Írország is remekül szerepelt a filmben, a humorról Lisa Kudrow nagyon jól gondoskodik. Az alkotás kicsit vontatott, és indokolatlanul hosszú is, de mindenképp megéri megnézni.

Értékelés: 60%

2 komment · 1 trackback

Címkék: dráma tragédia hilary swank gerald butler p.s. i love you kathy bates

A bejegyzés trackback címe:

https://filmkritika.blog.hu/api/trackback/id/tr43279151

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lunina 2009.03.06. 12:05:09

Zokogtam a végén. De komolyan. Nem tudom, hogy miért is pontosan. A barátom persze röhögött rajtam, ahogy sírok. A lényeg, hogy mindezek után elolvastam a könyvet és meglepődtem. Csak kapkodtam a fejem, hogy mivan? Erre csak én nem emlékszem, vagy bele sem tették a filmbe... Hát bár ne olvastam volna a könyvet mert akkor nem lenne negatív véleményem a filmről, így is csak annyi, mint az adaptációknál általában. Hűűűség. Petsze ki kell a könyvből venni részeket, mert nem lehet egy film 6 órás... De kivenni, nem pedig hozzátoldani és átírni.
Könyv nélkül jó, a könyvet olvasva...hát nem értem.

angyalkaa 2009.04.19. 14:20:04

szia lumina nem tudom miért nem tetszett neked a könyv elolvasása után a dolog,de én is elolvastam a könyvet meg a filmet is láttam és naggyon tetszett mnidkettő és én egyáltalán nem bántam h teljesen más volt a könyv szinte egy tök más storiról volt szó. nekem mnidkettő nagggyon tetszettt -lehet h kicsit elfogult vagyok a szerelmes kísértetes filmekkel kapcsoltaban mert a ház a tónál és a ha igaz volna is nagggyon tetszett.